TUSEN STRÅLANDE SOLAR



Denna boken fastnade jag för under resan. Jag läste i och för sig 3 andra böcker som också var jättebra, men denna måste nog vara den som gjort mig mest berörd.

Boken handlar om hur kvinnor lever i  Afghanistan, det är en av dom hemskaste böcker jag någonsin läst. Det är svårt att fortsätta läsa när det kommer till alla kvinnomisshandel, men den är väldigt välskriven och man kan knappt lägga den ifrån sig.

såhär står det om den på baksidan:
''Ödet, krig och förlust för Mariam och Laila samman, två generationers kvinnor med olika syn på kärlek och familj. Bortgifta med samma man. Och medan de uthärdar det ständigt upptrappade våldet i Kabul kommer de allt närmare varandra. De blir som systrar, som mamma och dotter för varandra, och deras starka vänskap kommer till sist att förändra inte bara deras liv, utan även den kommande generationens liv.''´

Skriven av författaren till ''Flyga Drake''.

Efter att ha läst denna kan jag inte vänta tills jag får slå upp första sidan till ''Flyga drake''.

Kommentarer
Postat av: Ida:D

Jag håller med!! Denna boken läste jag i kroatien och den är hur bra som helst, fast väldigt hemsk!! Har läst flyga drake också och du får inte ge upp den trots att den är lite seg i början, den är också jättebra. Och hemsk. pusspådigälsklingen,jagharsaknatdigsååå

2008-07-27 @ 20:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0